Hírek

Elérhetőségek

Adóbevallás az idegenforgalmi adóról

Ügyintézés indítása

Személyes ügyintézés

Cegléd Város illetékességi területén idegenforgalmi adófizetési kötelezettség terheli azokat a magánszemélyeket, akik nem állandó lakosként Cegléd Városában legalább egy vendégéjszakát eltöltenek.

Jogosultak köre

Az adóbeszedésre kötelezett vagy törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja.

Mit kell tennie

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (Htv.) és Cegléd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 31/2010. (XII. 23.) önkormányzati rendelete alapján idegenforgalmi adókötelezettség terheli azt a magánszemélyt, aki nem állandó lakosként Cegléd Város Önkormányzatának illetékességi területén legalább egy vendégéjszakát eltölt.  Az adó alapja a megkezdett vendégéjszakák száma, az adó mértéke személyenként és vendégéjszakánként 650 forint. A fizetendő idegenforgalmi adót az adóbeszedésre kötelezett akkor is tartozik befizetni, ha annak beszedését elmulasztotta.

Adókötelezettség alól mentes a Htv. 31. § szerinti magánszemély. A szállásadónak az önkormányzati rendelet mellékletének megfelelő adattartalmú nyilatkozatot kell benyújtania a mentességről, ennek hiányában az adót meg kell fizetnie.

 

Az adatbejelentés benyújtható az adóhatóság által rendszeresített „Adóbevallás a vendégéjszakán alapuló idegenforgalmi adóról - üres űrlap
” elnevezésű PDF formátumú papíralapú adatbejelentési nyomtatványon postai úton, illetve személyesen az Adóhatósági Irodában.

Papíralapú nyomtatványt az Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett adózók nyújthatják be:

  • természetes személy,

  • lakásszövetkezet, adószámmal nem rendelkező egyesület és alapítvány,

  • 2021-ben 1 004 400,- Ft éves árbevételt meghaladó mezőgazdasági őstermelő,

  • az egyéni vállalkozói nyilvántartásban nem szereplő, de az SZJA törvény alapján egyéni vállalkozónak minősülő személy (közjegyző, egyéni ügyvéd, szabadalmi ügyvivő, önálló bírósági végrehajtó, szolgáltató állatorvos).

A szálláshely üzemeltető az Elektronikus Önkormányzati Portálról tudja az idegenforgalmi havi adóbevallás megtételét indítani. A bevallás megtételére - a Portálra belépve az „ÁGAZAT" (Adóügy) „ÜGYTÍPUS" (Idegenforgalmi adó) lehetőség kiválasztását követően - az „ADÓBEVALLÁS AZ IDEGENFORGALMI ADÓRÓL (2021.01.01-TŐL)" nyomtatvány szolgál.

Az elektronikus ügyintézésre kötelezett adózó, adóbeszedő (gazdálkodók, egyéni vállalkozók) az adóbevallást köteles elektronikus úton benyújtani.

Kötelezettségmulasztás

A szállásadónak az önkormányzati rendelet mellékletének megfelelő adattartalmú nyilatkozatot kell benyújtania a mentességről, ennek hiányában az adót meg kell fizetnie.

A fizetendő idegenforgalmi adót az adóbeszedésre kötelezett akkor is tartozik befizetni, ha annak beszedését elmulasztotta.

Határidők

Adókötelezettség keletkezésének bejelentése:

A szállásadó az adóbeszedésre kötelezett tevékenységét annak keletkezésétől számított 15 napon belül köteles az önkormányzati adóhatóságnál írásban bejelenteni.

Benyújtandó dokumentumok

Elektronikusan benyújtható űrlapok, kitöltési útmutató elérhetősége:

Az elektronikusan benyújtható űrlap az E-Önkormányzati Portálon került publikálásra.

A portálra való belépés és az "Ügyindítás" gombra kattintás után az űrlapkeresőbe írja be az űrlap nevét (Adóbevallás az idegenforgalmi adóról), vagy az "Ágazat"-nál válassza ki a "Adóügy" lehetőséget, valamint az "Ügytípus"-nál az "idegenforgalmi adó" lehetőséget!

A talált űrlapok listájából a megfelelő űrlap "Online kitöltés" gombjára kattintva töltődik be a kívánt űrlap.

Papíralapon benyújtható űrlapok, kitöltési útmutató elérhetősége:

Fizetési kötelezettség

Az idegenforgalmi adó adatbejelentő benyújtása díj-, illeték- és költségmentes.

Fizetési határidő és számlaszám:

Az adóbeszedésre kötelezett az általa beszedett, vagy beszedni elmulasztott idegenforgalmi adót az adóbevallás benyújtására nyitva álló határnapig – azaz a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig – fizeti meg, a Cegléd Város Önkormányzatának Idegenforgalmi adó beszedési számla (10300002-15847716-00054903).

Eljáró szerv

Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Adóhatósági Iroda

Felettes szerv/jogorvoslat

Pest Megyei Kormányhivatal, 1052 Budapest, Városház u. 7.

Kapcsolódó nyomtatványok

meghatalmazás

Vonatkozó jogszabályok

Fogalmak

állandó lakos: aki a lakcímbejelentés szabályai szerint nyilvántartásba vett lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkezik az önkormányzat illetékességi területén.

szálláshely: egész éven át, vagy csak időszakosan, üzletszerűen működtetett olyan létesítmény, amely éjszakai elszállásolásra és tartózkodásra szolgál.

szállásépület: az a kereskedelmi egység, mely szálláshely-szolgáltatás nyújtására alkalmas, így különösen az ingatlan-nyilvántartási bejegyzés alapján szállodának, hotelnek, panziónak, fogadónak, motelnek, szállónak, vendégháznak, vadászháznak minősülő vagy ilyenként feltüntetésre váró épület, épületrész.

szállásdíj: a szálláshely általános forgalmi adóval csökkentett ára a kötelező reggeli és egyéb szolgáltatások nélkül.

vendégéjszaka: vendégként eltöltött — éjszakát is magában foglaló vagy így elszámolt — legfeljebb 24 óra.