Az ingatlan pontos közigazgatási címének igazolása hatósági eljárás indításával, a kérelem kitöltésével kérhető. Az ügyintéző a vonatkozó helyi rendelet, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján hatósági bizonyítványt állít ki. Amennyiben a házszám az ellenőrzés során eltér az ingatlan házszámozása a földhivatali és/vagy a lakcímnyilvántartástól azt a címkezelésért felelős (Jegyző) intézi.
Jogosultak köre
A hatósági eljárás az ügyfél kérelmére indul.
Mit kell tennie
A kérelem papír alapon benyújtható Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Hatósági és Igazgatási Iroda Hatósági Csoportjánál annak nyitvatartási rendje szerint, valamint elektronikus formában elektronikus űrlap benyújtásával az E-önkormányzat Portálon keresztül.
Űrlap száma: ASP-IGAZ-CIM-2018
Űrlap megnevezése: Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához
Az űrlap bejelentkezés nélkül is online kitölthető és nyomtatás után benyújtható papír alapon természetes személy ügyfelek részéről.
Határidők
Az ügyintézési határidő az Ákr. szerint meghatározott 8 nap.
Benyújtandó dokumentumok
Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához
Fizetési kötelezettség
Az eljárás költség-és illetékmentes.
Eljáró szerv
A hatáskört az eljárásban a települési jegyző gyakorolja. A kérelmet az ingatlan fekvése szerinti település jegyzőjéhez lehet benyújtani.
Felettes szerv/jogorvoslat
A hatósági bizonyítvány tartalmát – az ellenkező bizonyításáig – mindenki köteles elfogadni. A hatósági bizonyítvány ellen az ellenérdekű ügyfél nem élhet fellebbezéssel, de a hatósági bizonyítvány felhasználási célja szerinti eljárásban bizonyíthatja, hogy a hatósági bizonyítvány tartalma valótlan.
Jogorvoslati lehetőség részletei:
Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell. A fellebbezésben csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott. A fellebbezést a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni.
Egyéb információk
Az elektronikusan benyújtható űrlap az E-Önkormányzati Portálon került publikálásra.
A portálra való belépés és az "Ügyindítás" gombra kattintás után az űrlapkeresőbe írja be az űrlap nevét (Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához), vagy az "Ágazat"-nál válassza ki az "Általános vagy egyéb igazgatási ügyek" lehetőséget, valamint az "Ügytípus"-nál a "címkezelés, lakcím nyilvántartás" lehetőséget.
A talált űrlapok listájából a megfelelő űrlap "Online kitöltés" gombjára kattintva töltődik be a kívánt űrlap.
Vonatkozó jogszabályok
- Cegléd Város Önkormányzatának az utcanevek, településrész-nevek megállapításának (megváltoztatásának), nyilvántartásának, valamint a házak (építési telkek) számozásának rendjéről szóló 41/1991. (IX. 19.) önkormányzati rendelet
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- az illetékről szóló 1990.évi XCIII. törvény
- a központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet
Fogalmak
a központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet értelmező rendelkezései alapján:
házszám: a telek egyedi azonosítására szolgáló megjelölés
címkezelés: címelemek és cím képzése, a központi címregiszterben új cím keletkeztetése, meglévő cím módosítása vagy törlése
cím: térben meghatározható, ténylegesen létező fizikai hely megjelölése az ingatlanra vonatkozó címelemekkel, amely tartalmánál fogva alkalmas az ingatlan egyedi azonosítására,
címkezelés: címelemek és cím képzése, a központi címregiszterben új cím keletkeztetése, meglévő cím módosítása vagy törlése