-
CZIGÁNY KÁROLYNÉ - tagóvodavezető-helyettes óvodapedagógus - Szent Kereszt katolikus Általános Iskola és Óvoda Magyarok Nagyasszonya Katolikus Óvoda
-
Középiskolai tanulmányait Budapesten a Kossuth Zsuzsa Egészségügyi és Óvónői Szakközépiskolában végezte, majd a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szerzett óvodapedagógusi oklevelet.
Munkáját pályakezdő kora óta nagy lelkesedéssel, komoly szakmai igényességgel, példaértékű odaadással végezte. Gyermekszeretete, lelkiismeretes munkavégzése miatt a szülők, és a munkatársak egyaránt szerették és tisztelték. Negyven éves pedagógiai munkássága során sokszor részesült városi elismerésekben.
Szívügye volt a néphagyomány éltetés, a népi kismesterségek, a kézművesség megismertetése, megszerettetése az óvodában. E területeken példa értékűen sok önképzésben, továbbképzésen vett részt. Munkaközösség-vezetői teendőket is ellátott több mint húsz éven át, egészen napjainkig.
Nélkülözhetetlennek tartotta a magyar hagyományok átadását és a nemzeti öntudat alapozását a neveltekben. Nagyfokú lelkiismerettel segítette sok éven át a pályakezdő, fiatal munkatársakat, mentori támogatással. Elengedhetetlennek tartotta az egészséges életmódra nevelés, mozgás megszerettetése a gyermekekkel. Kiemeltem szorgalmazta az úszás, vízhez szoktatás óvodai bevezetését és a vízilabda sport népszerűsítését. Ebben neveltjei kimagasló eredményeket értek el.
2012-ben fenntartóváltás következtében a ceglédi Szent Kereszt Katolikus Iskolához került az óvoda, ahol a katolikus keresztény szellemiség lelkiismeretes szolgálatát is készséggel vállalta.
2021-ben 40 éves jubiláns az intézményünkben. Munkája során mindig a gyermekek érdekeit tartotta szem előtt, nagyon sokat tett a felnőtt közösségért, szívesen vállalt plusz feladatokat az intézményért.
Az emberi kapcsolataiban: példamutatóan jellemes, korrekt és szeretetteljes.
A magyar óvodapedagógia szolgálatában kifejtett értékes szakmai tevékenysége elismeréseként tünteti ki Cegléd Város Önkormányzata 2021-ben, Cegléd Város Pedagógiai Díjjal.
-
ETÉDINÉ KOVÁCS MÁRIA - biológia-földrajz szakos tanár - Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
-
2000. augusztusától dolgozik a Táncsics Iskolában. Tanári diplomáját a Pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem tanárképző karán szerezte 1982-ben. Már kisiskolásként vonzotta a pedagógusi pálya. Középiskolásként nagy érdeklődéssel fordult a természettudományos tantárgyak - kémia, biológia, földrajz - felé, és a kőszegi gimnáziumban eltöltött évek során egyre erősödött benne az elhatározás, hogy a biológia és a földrajz tantárgyak tanítását fogja választani élete hivatásául. Széles érdeklődési köre az, ami pályakezdése óta a szakma és a kollektíva legjobbjai közé emeli őt.
Precíz, pontos, megbízható nevelő. Fegyelmezett, lelkiismeretes munkavégzés jellemzi, kötelességtudata példaértékű. Környezetére rendkívül igényes, és ezt az attitűdöt igyekszik töretlen buzgalommal átadni tanítványainak is.
Aktív részt vállal az iskola környezetének szépítésében, mely tevékenységhez kedvesen határozott nevelői hozzáállásával mindig sok tanítvány csatlakozását éri el. Az általa képviselt és közvetített emberi és szakmai értékrend kollégái számára követendő példa.
Éveken át az iskola reál munkaközösségének vezetője volt. Feladatának tekintette a természettudományos tantárgyakban rejlő lehetőségek magas szintű tanórai és tanórán kívüli kiaknázását.
Gyermekközpontú előadásokkal kombinált ásványkiállítást szervezett az iskolában, és minden egyéb lehetőséget megragad, hogy a tanulók természettudományos érdeklődését felkeltse és fenntartsa.
Adminisztrációs feladataiban naprakész. Óráin kiemelt hangsúlyt fektet az összefüggések felismertetésére és a problémamegoldó gondolkodásra, a rendszeres, fegyelmezett munkavégzésre. A természet iránti rajongása, az egészséges életmód népszerűsítése, a természet- és a környezetvédelem iránti elkötelezettsége áthatja mindennapi oktató-nevelő munkáját. Versenyek, rendezvények, változatos és színvonalas iskolai és iskolán kívüli programok szervezései, lebonyolításai fűződnek a nevéhez. Tanítványai komoly sikereket érnek el különböző szintű megmérettetéseken.
Feladatot soha nem került ki, soha nem mond nemet, legyen szó program szervezéséről, kolléga helyettesítéséről, vagy átvállalt ügyeletről. Kedves, szeretetreméltó egyéniségével, mosolygós közvetlenségével, segítőkész empatikus hozzáállásával kollégái között is rendkívüli megbecsülésnek és népszerűségnek örvend. Elkötelezett az iskolája, az iskolai nevelés és oktatás, a pedagógus hivatás iránt. Az intézmény alkalmazotti közösségének megbecsült tagja.
Elhivatott, lelkiismeretes pedagógiai munkája elismeréseként részesül 2021-ben Cegléd Város Pedagógiai Díja kitüntetésben.
-
CZINEGE IMRE - nyugalmazott igazgató
-
A Gimnázium igazgatóhelyettesi beosztásából, humán szakos tanárként, 34 évesen került az Ipari Szakmunkásképző Intézet élére, egy akkor még olyan kis iskolába, melynek a középiskolához méltó hagyományai sem voltak, amilyen például a szalagavató és a ballagás. Minden erejével azon dolgozott, hogy a szakmunkásképzőnek méltó helye legyen a ceglédi középiskolák sorában.
Iskolateremtő munkájában segítséget jelentett, hogy öt évvel később, 1971-ben átköltözhettek a minden igényt kielégítő új épületbe, a Hold utcába. A megüresedett épület a kereskedelmi és vendéglátóipari szakmák képzésének adott helyt, és a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakmunkásképző Iskola önálló jogi személlyé válásáig, 1977-ig az ottani igazgatói feladatokat is ellátta, azzal a megbízatással, hogy alakítsa ki az önállóvá válás személyi feltételeit.
Bár egy időszakban a megye 8 szakmunkásképző intézménye tartozott a ceglédi intézethez, a megnövekedett feladatok ellátása közben sem feledkezett meg a kezdeti célról, hogy az ekkor már Bem József nevét viselő iskola minél szélesebb képzési lehetőséget nyújtson a szakmát tanulni vágyó fiatalok számára.
Irányítása alatt létesültek tanműhelyek Cegléd nagyobb ipari és mezőgazdasági üzemeiben, de saját festő- és asztalos tanműhellyel is büszkélkedhetett az iskola. Volt időszak, mikor 30 szakma képzésére volt igény a körzetben és ennek személyi és tárgyi feltételeit is sikerült megteremtenie.
Igazgatói működése alatt az iskola folyamatosan gyarapodott, mind tanulói létszámban, mind az oktató-nevelő munkában résztvevők számában. Bevezettek olyan új képzési formákat, melyek egyre több tanulót vonzottak az iskolába: esti tagozaton érettségizhettek a szakmunkás végzettséggel rendelkezők, később nappali tagozaton indult műszaki szakközépiskolai képzés és az érettségi után lehetőség nyílt a technikusi végzettség megszerzésére is. Ehhez újabb iskolaépületeket kapott az intézet, négy tantermet pedig az iskola építőiparban dolgozó diákjai építettek fel.
Igazgató úr az akkoriban újszerűnek minősülő kezdeményezéseket is támogatta. Az építőipari szakmákban tanuló diákok vállalkozási formában is dolgoztak a városi építkezéseken, ezzel is érdekeltté téve őket a minél jobb munkavégzésre. Az iskola tanulói több középület felújításában részt vettek, gyakran társadalmi munkában.
A diákélet támogatását nagyon fontosnak tartotta: irodalmi színpad, énekkar, hangversenybérlet, díjátadó a szakmai versenyeken kiválóan teljesítőknek, új szakosztályok indítása a diáksportban - mind-mind azt jelzik, hogy amit a kezdetekkor vállalt, a közel 30 év alatt maradéktalanul végrehajtotta. A szakképzés fontos szerepet játszik ma is a város életében és a Bemnek méltó helye van Cegléd középiskoláinak sorában.
Az Igazgató úr igazi innovatív vezetőként menedzselte az iskolát, ezért pályája elismeréseként Cegléd Város Pedagógiai Díj kitüntetésben részesítette önkormányzatunk.