-
Kótabéné Ruda Gyöngyvér szakmai vezető
-
1980-ban egészségügyi szakközépiskolai érettségit, általános ápoló-asszisztensi végzettséget szerzett Mátészalkán Ezt követően a vásárosnaményi kórházban ápolónőként, majd Várpalotán aneszteziológus asszisztensként dolgozott.
1991-től a ceglédi Egyesített Szociális Intézmény házigondozó szolgálatához került gondozónőként, ahol nagy türelemmel, szakmai elhivatottsággal, fáradhatatlanul gondoskodott az idős emberekről.
1995-től a Gondozási Központ vezetőjeként a házi segítségnyújtás gondozottjaival, az étkezésben résztvevőkkel, és az idősklub tagjaival foglalkozott. Munkáját hittel és szorgalommal végezte, feladatait mindenkor szívvel-lélekkel látta el. Gondozottjai szerették, ragaszkodtak személyéhez. Őszinte, jó kapcsolata alakult ki munkatársaival is.
Szakmai tudását folyamatosan fejleszti és munkája során kamatoztatja. Ennek érdekében több tanfolyamot, iskolát is elvégzett.
1998-ban Vezetési és szervezési ismereteket nyújtó képzésen tett szakmai vizsgát. 2008-ban a Károli Gáspár Református Egyetemen általános szociális munkás diplomát szerzett, majd a Wesley János Lelkészképző Főiskolán idősek szociális ellátásából szakvizsgázott.
2009-től a Ceglédi Kistérségi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Családsegítő szolgálatának szakmai vezetője, 2016. január 1. óta pedig a Család- és Gyermekjóléti Központ szakmai vezetője.
Gyöngyi pályafutása kezdetétől a munkáját komoly szakmai felkészültséggel, pontossággal, nagy felelősségtudattal és szeretettel végzi. Munkájában érvényesül jó szervező- és koordináló képessége. Nemcsak vezetőként, de csapattagként is kiválóan megállja a helyét. A munkatársakkal, a kliensekkel, családokkal való együttműködése példaértékű.
Napi feladatai mellett készségesen vesz részt önkéntes, közösségi tevékenységekben, az intézményben megrendezésre kerülő programok szervezésében és lebonyolításában. Az intézmény legmeghatározóbb munkatársainak egyike!
Kótabéné Ruda Gyöngyvért – munkája és emberi tulajdonságai elismerésekén – „Cegléd Város Szociális Szolgálatáért” szakmai kitüntetésben részesíti az Önkormányzat Képviselő-testülete.
-
Szabóné Kökény Erzsébet intézményvezető
-
Szabóné Kökény Erzsébet – vagy ahogy kollégái szólítják: Böbe – szívügye az idősellátás. Emellett a család- és gyermekjóléti alapellátás, valamint a szenvedélybeteg-ellátás területén is kamatoztathatja tudását, ez irányú tanulmányait, tapasztalatait.
Böbe a Török János Egészségügyi Szakközépiskolában általános ápoló és általános asszisztens végzettséget, majd Budapesten felsőfokú szociális asszisztens végzettséget szerzett.
2004-ben a Wesley János Lelkészképző Főiskola szociális munka szakán diplomázott, majd 2014-ben a Károli Gáspár Református Egyetemen szakvizsgázott, kiváló eredménnyel. 2020 ban a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kar szociális ágazati vezetőképzését teljesítette. Jelenleg a Semmelweis Egyetem szociális munka mesterszakán tanul.
Szakmai életútja a néhány éve már általa vezetett intézményben kezdődött, szakképzett gondozónőként. 1994-ben osztályvezető nővérré nevezték ki, emelett 2000. februárjától a mentálhigiénés csoport vezetésére is megbízást kapott. 2007. szeptember elsején intézményvezető főnővérré nevezték ki.
2016. májusától kezdetben megbízott intézményvezetőként, 2017-től pedig intézményvezetőként irányítja az ott folyó munkát.
Munkatársai felnéznek rá, elkötelezettsége, precizitása és hihetetlen munkabírása miatt. Határozott - ha kell szigorú -, de mégis közvetlen, humánus vezető, aki kiáll a beosztottjaiért. Problémáikat megérti, és minden tőle telhetőt megtesz, hogy munkájukat a lehető legoptimálisabb körülmények közt végezhessék.
Az ajtaja nyiltva áll, munkatársai bizalommal fordulhatnak hozzá tanácsért, szakmai, vagy emberi iránymutatásért, de szívesen fogadja a feladatellátással kapcsolatos ötleteket, javaslatokat is.
Az otthonban élő idősekkel intézményvezetőként is épp oly kedves és közvetlen, mint mikor gondozónőként vagy főnővérként látta el feladatát.
A COVID világjárvány jelentette fenyegetéssel is sikeresen küzdött meg a vezetése alatt álló intézmény. A védelmi intézkedések szigorú betartatásával, a szükséges védőfelszerelések beszerzésével, fertőzőbetegségekben jártas szakemberekkel való folyamatos konzultáció révén sikerült megakadályozni a járvány elterjedését az intézményben.
Az intézmény működését szabályozó számos jogszabály, előírás, protokoll naprakész felkészültséget igényel részéről, ezzel párhuzamosan munkájának célja elsősorban az, hogy az intézményben élő idősek az elérhető legjobb életminőségben, nyugalomban és jókedvűen éljék meg a mindennapokat.
Böbe mintegy 30 éves pályája során - kitartásával, szorgalmával és folyamatosan fejlesztett szakmai tudásával - frissen végzett gondozónőből méltán vált az intézmény első számú vezetőjévé.
Kiemelkedő munkássága, és tartósan magas színvonalú, a világjárvány idején nyújtott példaértékű teljesítménye szakmai elismeréseként immár második alkalommal ítélte oda részére a Képviselő-testület a "Cegléd Város Szociális Szolgálatáért" kitüntetést.
-
Vígh Irén szociális munkás
-
A ceglédi Török János Mezőgazdasági és Egészségügyi Szakközép és Szakiskolában 1980-ban végzett, általános ápoló és asszisztens szakon. A szakképzettség megszerzése után, 1980. augusztus 1-től, a Ceglédi Toldy Ferenc Kórház és Rendelőintézet Szülészet és Nőgyógyászati osztályának ápolója volt.
Később 15 évig házigondozóként Jászkarajenőn segítette a rászoruló gondozottakat. Folyamatosan képezte magát és leérettségizett.
2001. január 3-tól ismét a Toldy Ferenc Kórház és Rendelőintézet Pszichiátriai osztályán folytatta pályafutását ápolónőként, közben OKJ ápoló képesítést szerzett a Török János Mezőgazdasági és Egészségügyi Szakközépiskolában.
2011-ben általános szociális munkásként diplomázott a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán.
Tizenegy éve a Toldy Ferenc Kórház és Rendelőintézet Pszichiátriai Akut és II. Pszichiátriai Rehabilitációs Osztály szociális munkása. Szívén viseli a segítségre szoruló betegek sorsát. Lelkiismeretesen végzi munkáját, szakmailag felkészült.
Hivatása során széleskörű, jó kapcsolatot épített ki a helyi és környékbeli önkormányzatokkal, szociális intézményekkel, hatósági és civil szervezetekkel.
Személyre szóló törődéssel segíti az új betegeknek megváltozott élethelyzetük elfogadását, az osztály életébe történő beilleszkedését.
Vígh Irént sokrétű szervező munkájának és mindenre kiterjedően segítőkész hozzáállásának elismeréseként "Cegléd Város Szociális Szolgálatáért" szakmai kitüntetésben részesíti 2021-ben az Önkormányzat Képviselő-testülete.