Hírek

Elérhetőségek

Közterület, közút eltérő használata iránti kérelem

Ügyintézés indítása

Személyes ügyintézés

A közterületek alapvető rendeltetése a magánterületek térbeli kapcsolatának biztosítása, a közművek elhelyezése, a közúti és gyalogos közlekedés biztosítása, zöldterületek kialakításához, a kikapcsolódáshoz, szórakozáshoz, szabadidő eltöltéshez, a felvonuláshoz, gyülekezéshez, közösségi megnyilvánuláshoz, emlékhelyek kialakításához helyszín biztosítása. A közterületet rendeltetésének megfelelően bárki szabadon használhatja. Amennyiben e közös használatban lévő területeket valaki rendeltetésétől eltérően kívánja használni, arra engedélyt kell kérnie.

Jogosultak köre

Az ügyindítást annak kell kezdeményeznie, aki közterületet rendeltetésétől eltérően kívánja használni. Lehetőség van meghatalmazott útján történő ügyintézésre.

Mit kell tennie

A közterület-használati engedély kérelem benyújtása előtt a – személy- és tehertaxik állomáshelyének biztosítására vonatkozó kérelem kivételével – a városi főépítész (Tel: 53/511-400/371), és az adott útszakasz kezelőjét fel kell keresni a szükséges engedélyek, hozzájárulások beszerzése miatt. Városi fenntartású utak esetében a jegyző (Tel: 53/511-430), állami fenntartású utak esetében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az illetékes.

Továbbá a kereskedelmi, illetve a vendéglátó-ipari tevékenységekkel összefüggő közterület-használati engedély benyújtása előtt be kell mutatni a kereskedelmi nyilvántartásba vételi igazolást, vagy a működési engedélyt. Közterület-használati kérelmet kell a tényleges használat előtt benyújtani.

Személy- és tehertaxik állomáshelyének igénylésére vonatkozó közterület-használati engedély iránti kérelem benyújtása előtt be kell szerezni a Pest Megyei Kormány Hivatal Közlekedési Hatóságától a tevékenység végzésére vonatkozó igazolást.

Egyéni vállalkozók esetében csak MŰKÖDŐ tevékenységű egyéni vállalkozásra vonatkozólag van lehetőség kiadni a közterület-használati engedélyt.

A kérelem papíralapon vagy elektronikus úton nyújtható be. Amennyiben a kérelmező az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében elektronikus ügyintézésre kötelezett, kérelmét kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.

Kötelezettségmulasztás

Aki közterületet érvényes engedély nélkül használ, megszegi a közösségi együttélés alapvető szabályait, köteles a használatot haladéktalanul megszüntetni, és a közterületet – saját költségén, bárminemű kártalanítási igény nélkül – az eredeti állapotának megfelelően helyreállítani, illetve ellene közigazgatási bírság állapítható meg.

Határidők

Legalább a közterület-használat megkezdése előtt 8 nappal szükséges előterjeszteni a közterület-használati engedély iránti kérelmet.

Ügyintézési határidő: sommás eljárásban 8 nap, teljes eljárásban 60 nap

Benyújtandó dokumentumok

Kérelem – Cegléd Város Önkormányzata 30/2011. (XII.01.) önkormányzati rendeletének 3. melléklete.

A közterületen folytatni kívánt tevékenység gyakorlására jogosító okirat másolata (Pl.: működési engedély, igazolás kereskedelmi tevékenység bejelentéséről, őstermelői igazolvány, igazolás vállalkozó nyilvántartásba vételéről, stb.).

Az elektronikusan benyújtható űrlap az E-Önkormányzati Portálon került publikálásra.

A portálra való belépés és az "Ügyindítás" gombra kattintás után az űrlapkeresőbe írja be az űrlap nevét (Közterület, közút eltérő használata iránti kérelem), vagy az "Ágazat"-nál válassza ki a "Településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek" lehetőséget, valamint az "Ügytípus"-nál a "használat" lehetőséget!

A talált űrlapok listájából a megfelelő űrlap "Online kitöltés" gombjára kattintva töltődik be a kívánt űrlap.

Fizetési kötelezettség

Az eljárás illeték- és igazgatás szolgáltatási díjmentes.

A közterület-használati díjat a Cegléd Város Önkormányzat Képviselő-testületének a közterületek használatának rendjéről és feltételeiről szóló 30/2011. (XII.01.) önkormányzati rendelete határozza meg. A közterület foglalásért fizetendő díjat egy összegben – részletfizetés esetén az első részletet – a közterület-használat megkezdése előtt be kell fizetni.

Eljáró szerv

Cegléd Város Polgármestere, az ügyintézés a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Beruházási és Közbiztonsági Irodáján történik.

Felettes szerv/jogorvoslat

A polgármester önkormányzati hatósági döntésével szemben Cegléd Város Önkormányzat Képviselő-testületéhez lehet fellebbezni.

Egyéb információk

A benyújtott kérelem a közterület-használatára nem jogosítja fel a kérelmezőt, az csak engedély birtokában használható.

A közterület rendeltetéstől eltérő célú használata határozott, legfeljebb kettő év időtartamig engedélyezhető. 

A közterület-használati engedély érvényes:

  • meghatározott idő elteltéig,
  • a megállapított feltétel bekövetkeztéig,
  • visszavonásig.

Vonatkozó jogszabályok

Fogalmak

Közterület: közhasználatra szolgáló minden olyan állami vagy önkormányzati tulajdonban álló földterület, amelyet a rendeltetésének megfelelően bárki használhat és az ingatlan-nyilvántartás ekként tart nyilván. Egyéb ingatlanoknak a közhasználat céljára átadott terület-részére - az erről szóló külön szerződésben foglaltak keretei között - a közterületre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. Közterület rendeltetése különösen: a közlekedés biztosítása (utak, terek), a pihenő és emlékhelyek kialakítása (parkok, köztéri szobrok stb.), a közművek elhelyezése.