Hírek

Elérhetőségek

Változik a névjegyzéki kérelmek ügyintézése

Változik a névjegyzéki kérelmek ügyintézése

A „2023. évi XXIV. törvény a választási eljárási szabályoknak az elektronikus ügyintézéssel összefüggő módosításáról” elnevezésű jogszabály értelmében a 2023. december 1-jétől változik a névjegyzékkel kapcsolatos kérelmek benyújtásának és elbírálásának, valamint a választási iroda döntése kézbesítésének módja. Ezentúl a kérelmeket a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az automatikus döntéshozatali eljárás keretében bírálja el. Az újításnak köszönhetően az esetek többségében a választópolgárok már néhány másodpercen belül értesülhetnek a döntésről. A kérelmek online benyújtása mellett továbbra is megmarad a lehetőség a személyes, a meghatalmazott útján vagy bizonyos esetekben a postán történő ügyintézésre.

Részletes tájékoztató elérhető ITT.