A munkáltató a letiltás kézbesítését követő 15 napon belül - ha a letiltás elektronikus úton érkezett, akkor elektronikus úton - az adós egyidejű tájékoztatása mellett tájékoztatja az adóhatóságot a havonta letiltható jövedelem összegéről, valamint a letiltást befolyásoló körülményekről, különösen a folyósított jövedelem összegéről, valamint az azt terhelő egyéb végrehajtói letiltásokról.
Jogosultak köre
Az adózó munkáltatója.
Mit kell tennie
A letiltható jövedelem összegét befolyásoló körülményekről, illetve a letiltható jövedelem összegének a változásáról a munkáltató a letiltás teljes időtartama alatt, az ok bekövetkezésétől számított 15 napon belül - ha a letiltás elektronikus úton érkezett, akkor elektronikus úton - tájékoztatja az adóhatóságot.
Ügyfélkapus regisztrációval - KAÜ azonostást követően - a visszaigazolást elektronikusan kell benyújtani az E-Önkormányzati Portálon keresztül. Az elektronikus ügyintézésre az ASP-ADO-VJL jelű „Visszaigazolás jövedelem letiltásáról" iForm típusú űrlap szolgál. Az adóhatóság írásban, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton vagy személyesen, írásbelinek nem minősülő elektronikus úton tart kapcsolatot az adózóval és az eljárásban résztvevőkkel. Az adóhatóság elektronikus úton tart kapcsolatot azzal az adózóval, aki (amely) az Eüsztv. alapján elektronikus ügyintézésre köteles.
Határidők
Az ügyintézési határidő a visszaigazolás az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóhatósághoz történő megérkezését követő napon kezdődik. Ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, az ügyintézési határidő 30 nap.
Benyújtandó dokumentumok
Elektronikusan benyújtható űrlap, kitöltési útmutató elérhetősége:
Az elektronikusan benyújtható űrlap az E-Önkormányzati Portálon került publikálásra.
A portálra való belépés és az "Ügyindítás" gombra kattintás után az űrlapkeresőbe írja be az űrlap nevét (Visszaigazolás jövedelem letiltásáról), vagy az "Ágazat"-nál válassza ki a "Adóügy" lehetőséget, valamint az "Ügytípus"-nál az "általános adónyomtatványok" lehetőséget!
A talált űrlapok listájából a megfelelő űrlap "Online kitöltés" gombjára kattintva töltődik be a kívánt űrlap.
Fizetési kötelezettség
Az eljárás díj-, illeték- és költségmentes.
Eljáró szerv
Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Adóhatósági Iroda
Felettes szerv/jogorvoslat
Pest Megyei Kormányhivatal, 1052 Budapest, Városház u. 7.
Kapcsolódó nyomtatványok
meghatalmazás
Vonatkozó jogszabályok
- az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
- az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény
- a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény
- az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény